20051109

people tree : フェアトレード

母娘とともにファンなのがこのpeople tree。私より母のお気に入りかな。世界中から自然素材の雑貨や衣料品などフェアトレード&エコロジー製品を通販マガジン。オーガニックコットンのTシャツは着心地サイコーらしい(by母)。紅茶とかチョコレートもおいしいの。お店が自由が丘にあるんだけど、まだ行ったことがない・・・今週末東京行くときにいこっかな?でもフェアトレードって今はやってる(?)よね。スタバでもフェアトレードコーヒー豆がおいてあるしさ。
but but BUT, i think every products imported from abroad should be "fare traded". i mean employer have to pay wages equally and the working environment should not be bad... "fare" is imortant. it is questionable how come word like "fare trade" sounds so friendly.. though i tend to buy something organic or "fare trade" products, i think other goods do not seem to be better as long as "fare trade" trend exist. in addition, LOHAS(Lifestyles of Health and Sustainability) is pretty popular in japan, eating organic food, buying "fare trade" goods, being friendly to environment.... it represent that they are living in very stressful society, and need to be free from stress mentally and psysically. i admit i am one of them... yoga girl!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ミオだよん。
ちょくちょく覗かせてもらってました。
ようやく初コメント(笑)
今年も購買では、フェアトトレードサークルさんとのコラボで、
フェアやるみたいでしたー。
今はもう直接職員さんと相談しながらやってるみたい。
うちらが耕してきたこと、いつの間にやら根付いてる?と
ちとうれしかったのであります。

また遊びに来るね?。

12:24 AM  
Blogger clazygirl said...

ようこそ☆^0^

コラボフェア素敵ですなぁ~
中川とか懐かしいですわ。
オススメは干しマンゴーやけど食べ物ってあったっけ???

9:52 PM  

Post a Comment

<< Home